eerste dagen arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van EllenenDebby - WaarBenJij.nu eerste dagen arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van EllenenDebby - WaarBenJij.nu

eerste dagen arequipa

11 Maart 2014 | Peru, Arequipa

Tweede dag was een zondag , zonnig en duidelijk veel minder verkeer in de nauwe straatjes van de oude binnenstad.

Dus ideaal voor het bezoeken van het historische klooster complex, nadat we eerst verhuisd waren naar een ander hotel.
We waren erg onder de indruk van het klooster maar niet van ons nieuwe hotel.
Het klooster was een soort dorp met vele binnenplaatsen en vertrekken voor de nonnen.
Geen cellen maar simpele vertrekken met aparte keukens, zoals op de foto.
De plattegrond laat zien hoe groot het was: een dorp binnen de stad.
Daarna rustig op het grote plein van arequipa gezeten en de plaatselijke bevolking bewonderd die duiven voerden met hun kinderen en foto's van zich lieten maken.
s avonds gegeten in een restaurant waar we pre-inca food zouden gaan eten.
Erg mooi vormgegeven maar helaas ondanks de goede zorgen van de eigenaar , konden we het niet waarderen door een erg dominante combi van kruiden die onze magen niet tolereerde.
Maar ja, toch geprobeerd.
Ons nieuwe hotel was krap en per toeval door een erg aardige dame waar we onze cayon tour hadden geboekt, werden we rondgeleid door een hotel dat leek op het kloostercomplex wat we zo mooi vonden.En meteen verliefd en weer verhuisd.
Dit hotel is nog in oude staat zoals de huizen vroeger met binnenplaatsen en binnentuinen ooit gebouwd waren in arequipa.
Morgen colca cayon

• 11 Maart 2014 - 02:38

Samir:

Xxxxxxxxx

• 11 Maart 2014 - 10:44

Linda :

Hola dames!
    Ikhad net een berichtje geplaatst maar die is op de een of andere manier alweer verschwunden haha:-) Hop hop hop......van het ene naar het andere hotel:-) en straks lekker naar de Colca! Ik denk dat dat heel indrukwekkend zal zijn! ENJOY! XX

• 14 Maart 2014 - 22:24

Mariette:

Doe mij ook maar zo'n binnentuintje met ontbijt, heerlijk sfeertje, mmm

Heb ook jullie moedige ' bergrede...'l gelezen.
    Tja, dat zijn geen glooiende landschappen, noch een voorzichtig heuveltje. Voor iemand van boven de rivieren zoals wij zijn dat werkelijk bergen, ohoh. Mooi avontuur! Veel plezier verder, groeten van Mariette