Colca Cayon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van EllenenDebby - WaarBenJij.nu Colca Cayon - Reisverslag uit Arequipa, Peru van EllenenDebby - WaarBenJij.nu

Colca Cayon

13 Maart 2014 | Peru, Arequipa

Wij zijn net terug van een 2 daagse excursie naar de Colca Canyon.Een rivierkloof in het Andes gebergte waar je o.a. condors kan zien.
Wij wilden eigenlijk bustochten langs raveinen vermijden maar dat is helaas niet gelukt:super eng maar wel boeiend. Onderweg zijn wij het hoogste punt van de Andes hier gepasseerd, onze nieuwe profiel foto is getuige van dit hoogtepunt.
Het is hier 4910 meter hoog, waar wij geen last van hadden dankzij onze hoogtepillen.
Hier kun je een wens doen aan een van de natuurgoden door stenen te stapelen. De weg ging ook over hoogvlakten waar o.a. ook een natuurreservaat was van een wilde lama soort.
Wat wij geleerd hebben over lama's
De bontgekleurde lama's zoals wij ze kennen is alleen goed om lasten te dragen en kriebeldekens van te maken.
De alpaca is meer een soort schaap, kortere hals en pootjes, wol kan gebruikt worden voor kleding en het vlees is goed eetbaar mits zij niet ouder zijn dan anderhalf jaar. De wol van de baby alpaca is heel zacht en wordt duur verkocht,
De vicuna is een zeldzaam en beschermd soort dat in de reservaten leeft, zij lijken op kleine reebruine lama's. Eens per jaar worden zij door de plaatselijke bevolking geschoren en de opbrengst van de peperdure wol wordt verdeeld onder de bevolking en voorzieningen van de arme dorpen.
Wij hadden deze simpele excursie uitgezocht zonder vermoeiende trackings.
Een mooie locatie om te slapen, hot-springs en een simpele walk-around the hotel. Eenmaal aangekomen in het hotel, begon onze wandeltocht direkt. Maar het bleek geen simpele wandeling maar een uitputtingsslag. Wij hielden vol in de veronderstelling dat wij elke keer dichter bij de hot-springs waren boven aan de berg waar wij reuines van de pre-inca's passeerden en weer moesten afdalen. De hot-springs bleken onderaan de berg bij de rivier te liggen!!! Voor nop dus de hele bergtocht gedaan, wij wilden eigenlijk alleen maar naar de hot-springs. En die waren inderdaad heerlijk.
De omgeving was prachtig met o.a. quinoa velden en terras verbouwing.
Vanaf de hot-springs naar het hotel was eigenlijk nog maar een korte afstand, Wij waren vanaf het hotel met een vaste brug over de rivier kloof de berg opgeklommen, daarna naar beneden tot aan de rivier voor de hot-springs, maar om de korte weg naar het hotel te kunnen nemen moesten wij over een wiebelende, hangende, touwbrug. Wij hadden geen keus, terug de lange weg de berg op was geen alternatief en het werd al donker. Uitgeput gingen wij naar bed want wij moesten de volgende dag heel vroeg uit de veren om onze tocht te vervolgen.
De reis naar de Colca Canyon vonden wij al eng, maar nu gingen wij over ongeasfalteerde bergwegen langs het ravein van zand en stenen.
Dit alles om bij de uitkijkplek te komen waar de condors broeden in de wanden van de cayon en je ze kan zien vliegen.
Gelukkig hebben wij er 4 gezien echter wij konden ze niet op tijd op de foto zetten, want toen waren ze al gevlogen.
Ondanks angstige momenten hebben wij ook genoten van de prachtige natuur, bergen begroeid met cactussen, enorme bergtoppen en raveinen, rivierbeddingen en terrasen uit de Inca tijd. Al met al weer een heel avontuur
De foto's staan los onder foto's.

• 13 Maart 2014 - 07:10

Linda :

Zozooo dames, jullie zijn al aardig gedoopt:-).......beentjes worden goed losgemaakt en steile bergwegen worden begaan-:) en uiteraard even lekker in de hot springs! Klinkt goed! Leuk avontuur! Tuut

• 13 Maart 2014 - 07:46

Cristel :

Ellen vlgs mij ben je stiekem alleen in Peru, ik zie Debby nergens op een foto (ha, ha).
    Ellen en Debby; wat een fantastische trip naar Colca Canyon.
    groetjes, Cristel en familie

• 13 Maart 2014 - 14:40

Inte:

Hallo dames, nou jullie zijn goed bezig , not a dull moment zo te lezen.
    Ondertussen hebben wij hier ook een week zomer, niet dat dat je zal intereseren maar toch.
    Ik,(zal wel aan mij liggen) kan die laatste foto's nergens vinden, en ik heb toch bij foto gekeken.
    Maar het klinkt allemaal fantastisch.

• 14 Maart 2014 - 04:21

Chantal :

Wat een avontuur en activiteit. Ik vind jullie stoer. Take care, liefs!