Cartagena - bezoek opvanghuis - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van EllenenDebby - WaarBenJij.nu Cartagena - bezoek opvanghuis - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van EllenenDebby - WaarBenJij.nu

Cartagena - bezoek opvanghuis

04 April 2014 | Colombia, Cartagena

Vandaag weer met de bus in Cartagena gearriveerd.
Gegeten bij Gerard zijn restaurant en even naar de Havana club geweest.
De volgende dag vroeg met de taxi naar de sloppenwijk om een bezoek te brengen aan het opvanghuis.
De rit door de sloppenwijk was heftig, nog nooit zoveel armoede bij elkaar gezien. Mensen met heel veel kinderen in arme hutjes met helemaal, helemaal niets. Wat vreselijk dat dit bestaat en voelt oneerlijk.
Aangekomen hebben wij een eco kano tocht gedaan door het mangrove bos. Wij zijn niet heel ver gekomen, het was ontzettend heet en Ellen was bevangen door de armoede, kon dit niet echt van zich afzetten waardoor wij maar een klein stukje hebben gedaan.
Aangekomen in het opvanghuis hebben wij een rondleiding door het tehuis gekregen. De kinderen waren bezoek wel gewend en werden massaal begroet. Er wordt hier mooi werk gedaan en opleidingen gegeven, maar geen plek om hier vrijwilligerswerk te doen voor Ellen.
Met een lokale bus vanaf het strand naar ons hostel.